PLAN SAMORZĄDU SZKOLNEGO KLAS I-III NA ROK SZKOLNY 2024/2025
– opiekunowie Renata Smoleń, Anna Czarnik
Powołanie Małego Samorządu Uczniowskiego ma na celu przygotowanie najmłodszych uczniów do aktywnego i twórczego uczestnictwa w życiu naszej szkoły. Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I-III powinno zajmować ważne miejsce. Poprzez jej tworzenie uczymy aktywności, umiejętności pracy w zespole, indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych oraz rozwijania własnych zainteresowań. Uświadamiamy dzieciom, iż nie jesteśmy sami, funkcjonujemy w społeczności klasy i szkoły. Mały Samorząd Uczniowski będzie realizował zadania wynikające ze „Statutu szkoły” ,Planu wychowawczego – profilaktycznego szkoły”” oraz realizował własne założenia mające na celu aktywizowanie uczniów. Będzie realizował zadania zgodne z misją i wizją szkoły.
Postanowienia ogólne:
1. W szkole działa Mały Samorząd Uczniowski.
2. Mały Samorząd tworzą uczniowie klas I- III.
3. Do organów Małego Samorządu należą samorządy klas I- III
Struktura organizacyjna Małego Samorządu:
- Wszyscy uczniowie klas I- III należą do Małego Samorządu, a uczniowie poszczególnych klas do samorządów klasowych.
- Nad prawidłową realizacją zadań czuwa opiekun Małego Samorządu, współpracując z dyrekcją, wychowawcami i innymi nauczycielami.
Cel główny
Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I- III.
Cele szczegółowe:
Reprezentowanie ogółu uczniów klas I- III Szkoły Podstawowej nr 27 w Sosnowcu
Kształtowanie umiejętności zespołowego współdziałania uczniów w młodszym wieku szkolnym;
Wspieranie i rozwijanie zdolności, zainteresowań i talentów uczniów;
Naukę samodzielności, lecz także uwrażliwianie na potrzeby innych;
Stwarzanie warunków do aktywności, samooceny i samokontroli od pierwszych lat nauki szkolnej;
Wdrażanie do odpowiedzialności moralnej, poszanowania odrębności przekonań, tolerancji,
Zagwarantowanie uczniom przestrzegania praw ucznia wynikających ze Statutu Szkoły oraz innych aktów prawnych m. in. Konwencja Praw Dziecka;
Kształcenie modelu ucznia aktywnego, umiejętnie współpracującego w zespole.,
Założenia:
Pobudzanie i aktywizowanie różnych form aktywności uczniów na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoły; pracowanie formy oraz zagadnień w wydawanej przez MSU gazetce szkolnej
Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań uczniów;
Zachęcanie i angażowanie uczniów do wykonywania prac na rzecz klasy, szkoły, środowiska, Prowadzenie tablicy informacyjnej Małego Samorządu Uczniowskiego; Zamieszczanie planu imprez i ważniejszych informacji na stronie internetowej szkoły;
Organizacja i udział w akcjach charytatywnych aktualizacja strony internetowej.
TERMIN | TEMAT UROCZYSTOŚCI | ORGANIZATORZY |
WRZESIEŃ | 1.„Kampania wyborcza do Samorządu Uczniowskiego” – Aktualizacja informacji na tablicy SU (plakaty przedwyborcze kandydatów) 4. Dzień spadających liści- żegnamy lato witamy jesień. 6. Dzień Chłopaka – wybór najsympatyczniejszego chłopaka 30.IX | Opiekunowie Wychowawcy klas |
PAŹDZIERNIK | PAŹDZIERNIK Miesiąc Dobroci dla Zwierząt: | Opiekunowie S.U. Wychowawcy klas . |
LISTOPAD | 1 Międzynarodowy Dzień Myszki Miki” – konkurs plastyczny ,, Moja ulubiona bajka z Myszką Miki” – wykonanie pracy różnymi technikami. | S.U. Opiekunowie Opiekunowie S.U. |
GRUDZIEŃ | 1. ,,Czerwony Dzień’’ 6.XII – Mikołajki w szkole 2. Akcja ,, Bądź Mikołajem dla zwierząt”- zbiórka żywności dla zwierząt ze schroniska 3-6.XII 3. Konkurs na najpiękniejszą kolędę i pastorałkę. | S.U. Opiekunowie |
STYCZEŃ | 1. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy | Opiekunowie S.U. |
LUTY | 1.Współpraca z okolicznymi przedszkolami | S.U. Opiekunowie |
MARZEC | 1. Dzień Kobiet –niespodzianki dla kobiet dużych i małych. | S.U. Opiekunowie oraz wychowawcy |
KWIECIEŃ | 1. Konkurs plastyczny – ,,Wielkanocna pisanka’’- forma przestrzenna | S.U. Opiekunowie oraz wychowawcy |
MAJ | 1. Mam talent | S.U. Opiekunowie wychowawcy |
CZERWIEC | 1. Dzień Dziecka połączony z Dniem Sportu | Wychowawcy klas |